نظرهای ثبت شده



حضور جناب آقای مهندس رضوی رئیس محترم هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی در صندوق مازندران


     
جلسه مشترک شرکت مادر تخصصی + سازمان جهاد کشاورزی و صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران
جناب آقای مهندس رضوی اردکانی رئیس محترم هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری کشاورزی در روز چهارشنبه 92/9/13در محل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران حضور یافتند و طی جلسه مشترک سه ساعته با حضور ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی و اعضاء هیئت مدیره و بازرسان قانونی و مدیر عامل صندوق به بررسی مسائل جاری و عملکرد صندوق مازندران پرداختند . در این سفر ایشان را احدی از اعضاء محترم هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی آقای مهندس شمس همراهی می نمودند .
ابتدا آقای مهندس پناهی مدیر عامل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران به ارائه گزارش پرداختند . در این گزارش ایشان از چند بعد عملکرد صندوق استان را به جلسه ارائه نمودند . ابتدا عملکرد صندوق را در فضای عاملیت صندوق توسعه ملی و وظیفه مندی که در این راستا از طرف شرکت محترم مادر تخصصی به ایشان محول شده است بررسی و اعلام نمودند در جذب اعتبارات تخصصی از محل اعتبارات سال 90 توفیق داشتیم قریب به 140% اعتبارات را جذب نماییم که این مهم با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و مدیریت محترم شرکت مادر تخصصی اتفاق افتاده است و همچنین در این خصوص از همکاری صمیمانه مدیریت شرکت مادر تخصصی و اعضاء کمیته تسهیلات و مدیریت توسعه سرمایه گذاری تشکر و قدردانی بعمل آوردند . در ادامه قبول عاملیت های مختلف را مسبب کسب تجارب ارزشمند برای کارکنان صندوق ها دانستند که الحمدالله با درایت و مدیریت صحیح بدون هیچ خطا و اشتباهی با نهایت تعامل و همدلی با استانداری محترم و سازمان محترم جهاد کشاورزی و دستگاه های محترم نظارتی بر امورات علیرغم مشکلات فراوان با موفقیت فایق آمدند.
در بخش توزیع عادلانه سهام و توسعه روحیه عدالت محوری در صندوق نمونه بارز عملیاتی نمودن این اصل را اجراء و عملیاتی نمودن بازنگری طرح تاسیس دانستند که در کمترین زمان با هماهنگی با دستگاه های وابسته و پیوسته سازمان جهاد کشاورزی با محوریت صندوق حمایت تهیه و در کمیته مربوطه در شرکت محترم مادر تخصصی تصویب و در اولین فاز افزایش سرمایه به عنوان یک رساله در توزیع عادلانه سهام و سهمبری تشکلها متناسب با حضورشان در عرصه تولید بخش کشاورزی استفاده شده است .
از ویژگی های این طرح تمام شمول بودن آنرا مطرح و خاطر نشان نمودند که تمامی تشکلهای فراگیر و فعال واجد شرایط عضویت در چارچوب آیین نامه های مربوطه در طرح تاسیس ساماندهی شده اند.
در بخش دیگر ، تلاش در جهت تحقق برنامه های آتی صندوق به عقد تفاهمنامه سه جانبه شرکت محترم مادر تخصصی + سازمان جهاد کشاورزی و استانداری محترم مازندران با صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی ( تشکلها ) اشاره نموده و این تفاهمنامه را ظرفیت عظیم در جهت رشد و توسعه کمی و کیفی صندوق دانستند و در این راستا از زحمات معاونت محترم برنامه ریزی استاندار تشکر و قدردانی نمودند و حضور این بزرگوار را در راس هرم مدیریت برنامه ریزی استان برای بخش کشاورزی یک فرصت و پتانسیل عظیم دانستند.
از اقدامات انجام شده در راستای تقویت مالی و سرمایه در گردش تشکلهای زیر مجموعه صندوق پرداخت به موقع و بدون فوت وقت و با ساز و کار آسان تسهیلات و قرض الحسنه با کارمزد 2% در سال و همچنین پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ضروری کوتاه مدت که به ترتیب 000/000/000/1120 ریال و 000/000/000/240 ریال حجم پرداختی تسهیلات از سوی صندوق می باشد اشاره نمودند.
همچنین در این خصوص با هدف تامین منابع مالی تشکلها از ظرفیت تفاهمنامه ای با بانک های عامل طرف قرارداد صندوق تاکنون به ارزش 430 میلیارد ریال تسهیلات سرمایه ای ثابت و تسهیلات سرمایه در گردش در اختیار تشکلها و کشاورزان و بهره برداران عضو آنها قرار گرفته است . در این مورد از همکاری صمیمانه مدیران شعب و بانکهای کشاورزی ، توسعه تعاون و ملت تشکر و قدردانی بعمل آمد.
تسهیلات از محل تفاهمنامه با بانکهای یاد شده در فعالیت های اثربخشی مانند : بهسازی و نوسازی کمباین های برداشت غلات و طرح توسعه پرورش زنبورعسل ، ایجاد بانک نشاء و توسعه مکانیزاسیون خرید تلیسه و مدیریت بر تهیه و توزیع بموقع نهاده ها استفاده گردید در ادامه ایجاد روحیه همدلی – تعامل ، وفاق و همکاری بین صندوق و سازمان را از اهداف دیرینه مدیریت صندوق دانستند و خاطرنشان فرمودند بحمدالله امروز تعامل و همدلی بین این دو جایگاه به نهایت رسیده و اعتقاد و اعتماد فیمابین بطور قابل توجهی برقرار می باشد.
در بخش تسهیلات روحیه تعامل و همدلی را بین صندوق و سهامداران ستودنی قلمداد و یادآور شده اند بحمدالله در حال حاضر معوقه ای در بخش تسهیلات نداریم.
همچنین به بیان برخی مسائل جاری و مبتلا به صندوق استان پرداختند که در ادامه آقای مهندس عظیمی ریاست محترم سازمان و رئیس هیئت مدیره صندوق به بیان نقطه نظرات و توقعات خود از جایگاه صندوق حمایت پرداختند و عملکرد صندوق را بسیار مطلوب ارزیابی نموده اند و از رئیس محترم هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تقاضای کمک مالی در جهت افزایش سرمایه تقویت صندوق شده اند و از همکاری ایشان با صندوق مازندران که منجر به افزایش سرمایه قابل توجهی شده است طی سال مالی 90-91 تشکر و قدردانی نموده اند.
در ادامه اعضاء محترم هیئت مدیره ( صندوق مازندران ) حاضر در جلسه به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل جاری صندوق پرداختند.
در پایان جناب آقای مهندس رضوی رئیس محترم هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی کشور ضمن تقدیر و تشکر از زحمات صندوق استان از همکاری آقای مهندس عظیمی ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی نیز تشکر و قدردانی نمودند و حضور ایشان را در صندوق به عنوان نماینده شرکت مادر تخصصی و ریاست هیئت مدیره صندوق یک ظرفیت و یک فرصت برای صندوق استان دانستند.
همچنین یادآور شده اند که صندوق مازندران با توجه به نقش بخش کشاورزی استان در تولیدات ملی و ارزش افزوده آن هنوز در جایگاه واقعی خود قرار نگرفته است که انشاءالله با این شرایط پیش رو و ظرفیت های قانونی که در برنامه پنجم توسعه برای صندوقها رقم خورده است شاهد توسعه همه جانبه صندوق استان مازندران و ارتقاء به جایگاه واقعی خود باشیم.
جلسه راس ساعت 14:15 با ذکر صلوات بر محمد و آل محمد پایان یافت.










تاریخ خبر : 1401/01/30 تعداد دفعات بازدید : 2952  چاپ خبر


: نام
: پست الکترونیک
: متن پیام
0* 3
: کد امنیتی

ثبت نظر