نظرهای ثبت شده



نشست مهندس رضوی ریاست محترم هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی با سازمان جهاد کشاورزی و صندوق حمایت


     

نشست مشترک شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی ، سازمان جهاد کشاورزی وصندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران


این نشـست رأس ساعت 7:30 صبح روز یکشـنبه مورخ 93/1/31 با حضور جناب آقای مهنـدس رضـوی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی و مهندس اشرفی عضو محترم هیئت مدیره شرکت مادر تخصصی ، مهندس حیدرپور ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی و معاونین محترم سازمان و مدیر محترم آب و خاک و مدیر ترویج و مشارکت مردمی و مهندس پناهی مدیرعامل صندوق استان ، برگزار گردید .

ابتدا جناب آقای مهندس حیدرپور ضمن خیرمقدم به حاضران جلسه به بیان نقطه نظرات خود پیرامون تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی پرداختند و فرمودند با شرایط امروز و وضعیت ( نرخ کارمزد تسهیلات بانکی ) صندوق می تواند با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به تشکلها و شرکتهای فراگیر در سطح استان و با ارائه تسهیلات تلفیقی به کمک بخش آمده و قسمت اعظم مشکلات بخش کشاورزی استان را مرتفع نماید .

در حال حاضر با عقد تفاهمنامه سه جانبه تقویت صندوق که فیمابین استانداری محترم مازندران + سازمان جهاد کشاورزی و شرکت مادرتخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی منعقد شده ، هر یک از ما می توانیم حداقل تا سقف تعهدی نسبت به افزایش سرمایه و کمک به تقویت حجم سرمایه صندوق ، تسریع نماییم . از آنجائیکه از سال 1392 صد در صد مبلغ واریزی از محل فروش اموال مازاد به استان جهت افزایش سرمایه صندوق برمیگردد ، سازمان هم می تواند با فروش اموال مازاد مشمول ماده 12 قانون تشکیل در تحقق تعهد و سهم خود ایفاء نقش نماید .

درخصوص صندوقهای شهرستـانی به معاونین و مدیران حاضر در جلسـه دستور بررسی فوری و همکاریهای لازم را صادر فرمودند.

در ادامه جناب آقای مهندس رضوی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی فرمایشات خود را با واژه " مدل ارائه خدمت در مازندران باید مازندرانی باشد . " شروع نمودند و ابتدا به نقش سرمایه در توسعه بخش کشاورزی اشاره کرده و فرمودند یکی از مشکلات اساسی بخش سرمایه است و سرمایه مکش بخش است . یعنی اگر سرمایه نباشد توسعه اتفاق نمی افتد (( نه توسعه افقی و نه عمودی ))

و مشکل اساسی سرمایه را کمبود منابع و شیوه قرار گرفتن سرمایه در اختیار بهره برداران (( تولید کنندگان )) برشمردند و انطباق زمان نیاز و واگذاری منابع را یک اصل بسیار مهم در راه توسعه بخش دانستند و صندوقهای حمایت از توسعه بخش کشاورزی را راهگشای مشکلات از این دست در بخش دانستند و فرمودند که در صندوقها با کمترین زمان و سهل ترین روش ، بهترین و بیشترین خدمات ارائه میگردد .

در ادامه خواستار تسریع در بررسی و تهیه طرح تأسیس صندوقهای شهرستانی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان شده و خطاب به آقای مهندس حیـدرپور ریاسـت محترم سـازمان جهاد کشاورزی فرمودند که صـندوق مازندران فعلاً از نظر سرمایه در ردیف هفتم صندوقهای ملّی و استانی ( 36 گانه ) می باشد ولی از نظر توسعه کمی به لحاظ تشکیل صندوقهای شهرستانی و زنان روستایی از جایگاه خود بسیار فاصله دارد . همچنین صندوقهای شهرستانی را ابزاری برای جذب و تجمیع سرمایه های خرد بهره برداران دانستند و اشاره اینکه با مبالغ کمتر می توان مشکلات یک شهرستان را حداقل در تأمین و تدارک نهاده های بخش حل نمود و در این راستا می توان از منابع شهرستانی با توجه به عملکرد صحیح صندوقها استفاده نمودو با ایجاد یک فضای رقابتی در تقویت حجم سرمایه از مقامات محلی کمک گرفت .

در پایان با تأکید بر اینکه مدل ارائه خدمات در مازندران باید مازندرانی باشد ، خواستار تقویت کارگروه توسعه صندوق + نظارت دقیق تر + تهیه نقشه راه و چشم انداز و افق و عملیاتی نمودن آن شده اند.

در ادامه حاضران به نقطه نظـرات خود پرداختند و جلسه رأس ساعت 9:15 با صـلوات بر محمـد و آل محمد (ص) پایان یافت .














تاریخ خبر : 1401/01/30 تعداد دفعات بازدید : 2654  چاپ خبر


: نام
  : پست الکترونیک
: متن پیام
6* 1
: کد امنیتی

ثبت نظر