نظرهای ثبت شده



گزارش مجمع عمومی عادی و فوق العاده 30آبان 97


     
گزارش مجمع عمومی عادی و فوق العاده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران
 مجمع عمومی عادی و فوق العاده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی مازندران راس ساعات 11 و 12 صبح روز چهارشنبه 97/09/30 در محل ساختمان صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی با حضور بالغ بر 90% از سهامداران و نمایندگان قانونی آن ها برگزار گردید .

ابتدا جلسه با تلاوت آیات چند از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی ایران آغاز بکار نموده است.
جناب آقای مهندس پناهی مدیر عامل محترم صندوق با حضور در جایگاه و ضمن عرض خیر مقدم به مدعوین ،سهامداران محترم و نماینده محترم شرکت مادر تخصصی جناب آقای مهندس اعرابی مدیریت محترم امور مجامع و نمایندگان و با تقدیر و تشکر از توجه و عنایت ویژه ریاست محترم سازمان جناب آقای مهندس شهیدی فر به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی و جناب آقای مهندس برارزاده مسئول محترم حراست و مشاور عالی سازمان ابتدا رئوس جلسه و دستورات را قرائت کردند. ایشان فرمودند هیئت مدیره و مدیریت صندوق افتخار دارد که امانت دار سهامداران محترم بوده و در جهت حفظ و حراست از امانت واگذار شده از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزیده و در راستای تحقق این هدف و به منظور ادامه روند پویایی و موفقیت صندوق در سال مورد گزارش در جهت اصلاحات اساسی و متنوع سازی ، فعالیت و خدمات و استفاده بهینه از موقعیت های بازار سرمایه اقدامات اساسی را به عمل آورده و برنامه ریزی های خود را بر اساس رضایتمندی و حفظ ارتقای منافع سهامداران بنا نهاده است.

هیئت مدیره صندوق معتقد است تمامی افتخارات و موفقیت های کسب شده در سایه حمایت بی دریغ و به پشتوانه حمایت سهامداران محترم حاصل شده است. تعامل مطلوب و بیان انتقادات سازنده شما سهامداران محترم مطمئناً راه گشا و چراغ راه ما در آینده خواهد بود . امید است که با توسل به ذات اقدس الهی و فعالیت مستمر کلیه کارکنان و برنامه ریزی های اصولی شاهد اجرای دقیق برنامه های تعیین شده برای سال آینده باشیم.
یکی از مهمترین هزینه های فرصتی که شرکت های مالی و اعتباری معمولاً متحمل شده ، به دلیل عدم محاسبه و ثبت این هزینه ها،تاثیر آن در صورتهای مالی و سودآوری این شرکتها دیده نمی شود،عدم دریافت به موقع اقساط وامهای اعطایی و سایر مطالبات آنها است.اعتقاد به این مهم یکی از مهمترین اقداماتی که توسط صندوق در اولویت قرار گرفته است پیگیری وصول به موقع مطالبات است که در بسیاری از موارد پیگیری قابل توجه صندوق باعث می شود تا اقساط برخی از شرکتها حتی زودتر از موعد مقرر دریافت شود و همین امر موجب افزایش انگیزه همکاری و سودآوری شرکت می شود.
در ادامه ایشان به گزارش عملکرد هیئت مدیره در سال مالی مورد نظر پرداختند ، سرمایه صندوق در بدو تاسیس مبلغ 43.64448 میلیارد ریال (شامل تعداد 4364448 سهم، به ارزش اسمی هر سهم 10000 ریال ) بوده که طی چند مرحله به مبلغ 526/672/320/000ریال (شامل تعداد 526672.32 سهم ، به ارزش اسمی هر سهم 10000 ریال) در پایان سال مالی منتهی به 30/09/1396 افزایش یافته است. بر اساس آیین نامه تسهیلات صندوق تاکنون مبلغ 3/537/775/738/000 ریال تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد 4% در سال در اختیار تشکلهای سهامداران قرار دهد. همچنین تاکنون مبلغ 1318000 میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش (کوتاه مدت) به سهامداران پرداخت شده است.

جناب آقای مهندس اعرابی ضمن تقدیر و تشکر از سهامداران محترم ،اینکه دعوت هیئت مدیره را پذیرفتند و در مجمع شرکت کردند از حضار قدردانی نمودند و از این بابت از هیئت مدیره و مدیرعامل و کارکنان شرکت که بستر کار برگزاری مجمع عمومی پرشور را همیشه فراهم می کنند تقدیر و تشکر خود را به نمایندگی از شرکت مادر تخصصی توسعه سرمایه گذاری بخش کشاورزی را اعلام فرمودند.
ایشان یادآور شدند جامعه توليدكنندگان بخش كشاورزي مازندران از پيشگامان تشكیل اين صندوق مي باشند، در ادامه با عنایت به ظرفیتهای قانونی موجود و همچنین برخورداری هریک از صندوقهای استانی را از سرمایه ، سهام و تسهیلات صندوق ملّی کشور به تناسب و فراخور نقش هر یک از استانها در تولید ملّی کشاورزی دانستند و خاطر نشان کردند با توجه به ظرفیت های قانونی موجود افق پیش روی صندوقهای غیر دولتی توسعه بخش کشاورزی بسیار روشن واثربخشی آنان در بخش کشاورزی روز افزون می باشد . در ادامه مهندس اعرابی به جایگاه هیئت رئیسه مجمع دعوت شدند و با انتخاب ناظرین و منشی جلسه و قرائت آگهی مجمع عمومی منتشره در روزنامه جمهوری اسلامی و دستورات جلسه مجمع عمومی رسمیت یافته و مجمع وارد دستور کار شده است.
در ادامه پس از بررسی و مصوبات مربوط به مجمع عمومی عادی مجمع وارد دستور کار مجمع عمومی فوق العاده شده است. با تعیین ارکان مجمع فوق العاده و قرائت دستور کار آن طبق آگهی دعوت تغییر آدرس شرکت مطرح و مورد تصویب قرار گرفت .
با بررسی کلیه مواردی که در موضوعات و دستور کار مجامع عمومی عادی و فوق العاده قرار گرفته بوده است و تنظیم صورتجلسات مربوطه جلسه با ذکر صلوات بر محمد و آۀ محمد (ص) پایان یافت.

جناب آقای مهندس شهیدی فر
سپس از ریاست محترم سازمان جهاد کشاورزی استان جهت ارائه رهنمودهای لازم به حاضران و مدیران تشکلهای بخش کشاورزی دعوت بعمل آوردند و جناب آقای مهندس شهیدی فر با حضور در جایگاه پیرامون جایگاه تشکلها در مدیریت بخش کشاورزی و همچنین انتظارات سازمان از تشکلهای بخش مطالب ارزنده ای را ایراد فرمودند . ایشان با عرض سلام و تشکر خدمت سهامداران محترم که در مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی شرکت کردند قدردانی فرمودند ، همچنین با عرض خیر مقدم خدمت جناب آقای اعرابی نماینده محترم شرکت مادر تخصصی از حضور و حسن توجه شرکت شرکت مادر به این صندوق تقدیر و تشکر ویژه فرمودند.
درخصوص توانمند سازی تشکلها و استفاده از ظرفیت قانونی آنان با عنایت به برنامه ریزی های لازم برای تهیه و تدوین برنامه ششم بیان داشتند تشکلها در صف اول تولید ، پل واسط میان بهره بردار و بخش دولت ( سازمان جهاد کشاورزی ) می باشند که از این ظرفیت ها باید به درستی بکارگیری و بهره مند شد . ایشان یادآور شدند که صندوق با سرمایه قابل توجه با کارمزد خیلی پایین را به صورت روان به سهامداران عزیز خدمات می کند.
بنابراین صندوق هایی مثل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی که با شرایط آسان و بهره پایین می تواند به تولید کننده کمک کند ،باید این گونه صندوق ها و این گونه منابع مالی گسترش پیدا کند،با حمایت شما عزیزان و سرمایه گذاری بیشتر باید این فعالیت گسترده تر شود و تبدیل به وام شود و به عنوان یک شبکه فنی مالی و اعتباری به کمک بخش کشاورزی بشتابد . از تولید کننده هم انتظار داریم که سرمایه خود را در صندوق بعنوان یک منبع تأمین کننده مالی افزایش دهند و بالا ببرند تا قدرت مانور صندوق را گسترش دهیم. و تشکل های ما برای تقویت تولید وام خود را بموقع و با کمترین زمان ممکن دریافت کنند .همچنین ایشان به استفاده تشکل های سهام دار از این منابع وام صندوق که با بهره پایین در اختیار آنها قرار می گیرد در تولید بخش کشاورزی تاکید فرمودند و با تجمیع منابع خرد و ساماندهی آن بر اساس نیاز سنجی دقیق می توان در راستای تأمین و توزیع بموقع نهاده ها اهم از ( بذور ، کودهای شیمیایی ، نهاده های بهنژادی و اصلاح نژاد دام و طیور ، تأمین دارو و ... ) برنامه ریزی دقیق نموده و مشکلات موجود را به حداقل تقلیل داد . او با بيان اين كه براي استمرار بخشيدن به فرايند توليد به صورت پايدار و منطقي لازم است اعتبارات و وجوه كافي در دسترسي توليد كنندگان باشدظرفیت هاي موجود، بستر توليد و شرايط آب و هوایي مناسب در استان مازندران را بيانگر آن دانست كه هر چه سرمايه گذاري بيشتري در اين استان داشته باشم، ارزش افزوده بالاتري نسبت به ساير استان ها براي توسعه بخش كشاورزي كشور خواهد داشت.




تاریخ خبر : 1401/02/01 تعداد دفعات بازدید : 2180  چاپ خبر


: نام
  : پست الکترونیک
: متن پیام
8+ 8
: کد امنیتی

ثبت نظر